تعریق بیش از حد بدن ، تزریق بوتاکستعریق-بیش-از-حد-2

خدمات تزریق بوتاکس با استفاده از انواع بوتاکس موجود و مورد تائید وزارت بهداشت !!

تعریق بیش از حد بدن ، تزریق بوتاکس

تعریق پاسخ فیزیولوژیک طبیعی به افزایش دمای بدن و همچنین یک مکانیسم مهم برای آزاد کردن حرارت تولید شده توسط عوامل داخلی و خارجی است. تعریق به وسیله سیستم عصبی سمپاتیک کنترل می‌شود.هایپر هیدروزیس (تعریق بیش از حد) به حالتی گفته می‌شود که میزان تعریق بیش از حد مورد نیاز برای هموستاز و تنظیم درجه حرارت فیزیولوژیک بدن باشد. اینکه به چه مقدار تعریقی، بیش از حد اطلاق می‌شود، به خوبی تعریف نشده و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

ادامه مطلب تعریق بیش از حد بدن و تزریق بوتاکستزریق-بوتاکس-برای-تعریق

از کاربرد تزریق بوتاکس در کنترل تعریق بیش از حد بدن بویژه ناحیه زیر بغل بیشتر بدانید:

Focal Axillary Hyperhidrosis تعریق پاسخ فیزیولوژیک طبیعی به افزایش دمای بدن و همچنین یک مکانیسم مهم برای آزاد کردن حرارت تولید شده توسط عوامل داخلی و خارجی است. تعریق به وسیله سیستم عصبی سمپاتیک کنترل می‌شود.

هایپر هیدروزیس (تعریق بیش از حد بدن) به حالتی گفته می‌شود که میزان تعریق بیش از حد مورد نیاز برای هموستاز و تنظیم درجه حرارت فیزیولوژیک بدن باشد. اینکه به چه مقدار تعریقی، بیش از حد اطلاق می‌شود، به خوبی تعریف نشده و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

درحال حاضر تزریق بوتاکس روشی با ارزش در درمان تعریق بیش از حد ناحیه زیربغل است که به‌خوبی توسط بیماران تحمل شده و باعث بهبود قابل‌توجه در کیفیت زندگی آنها می‌شود.

هایپرهیدروزیس یا تعریق بیش از حد بدن را می‌توان به دو گروه الف) ژنرالیزه (سراسری) و ب) فوکال (منطقه‌ای) تقسیم کرد. هایپرهیدروزیس ژنرالیزه به طور تیپیک در اثر یک علت زمینه‌ای ایجاد می‌شود و منشا ثانویه دارد. در هـایپـرهـیدروزیس فوکـال (منطقه‌ای) یا لوکال (موضعی) ممکن است یک منشا ثانویه مانند ضایعات یا تومورهای سیستم عصبی مرکزی یا محیطی وجود داشته باشد. هرچند به‌طور شایع‌تر هایپرهیدروزیس فوکال بدون علت یا منشا مشخص (ایدئوپاتیک) است، به طور ساده هایپرهیدروزیس گفته می‌شود.

 

نواحی از بدن که بیش از همه درگیر می‌شوند، عبارتند از:اعضای-بدن-تعریق

نواحی زیربغل، کف دست‌ها، کف پاها،‌سروصورت و چین زیرسینه‌ای و کشاله ران

هایپرهیدروزیس یا تعریق بیش از حد بدن اثرات منفی برجنبه‌های فیزیکی، روانی و شغلی زندگی روزانه فرد دارد. در مطالعه‌ای مشخص شد بیشترین اثر هایپرهیدروزیس در کاهش قابل توجه کیفیت زندگی و تغییر در عملکرد روزانه فرد است. بیماران کاهش اعتمادبه‌نفس و خلق افسرده را ذکر می‌کنند. این افراد از ملاقات با افراد جدید خودداری و از شرکت در فعالیت‌های شخصی اجتناب می‌کنند. تعریق بیش از حد ممکن است فرد را وادار کند که طی روز چندبار لباس‌هایش را عوض کند .

توکسین بوتولینوم A سال‌هاست که در درمان تعریق بیش از حد بدن زیر بغل به‌ کار می‌رود. در سال ۲۰۰۴، FDA استفاده از توکسین بوتولینوم A را در درمان تعریق بیش از حد بدن زیربغل تایید کرد. بسته به پاسخ بیمار تکرار درمان در فواصل شش تا هفت ماه یک‌بار صورت می‌گیرد. درصورت شک به هایپرهیدروزیس ثانویه/ تست‌های آزمایشگاهی شمارش سلول‌های خونی (CBC)، قندخون ناشتا و تست‌های بررسی عملکرد تیروئید به عنوان اولین اقدام تشخیصی درخواست می‌شود.

موارد منع مصرف توکسین بوتولنیوم در  درمان تعریق بیش از حد بدن:

  •  واکنش آلرژیک قبلی
  •  تزریق به مناطق دچار عفونت یا التهاب
  •  بارداری
  •  شیردهی

عوارض احتمالی که در مطالعات انجام شده به آنها اشاره شد، عبارتند از: درد، هماتوم، کبودی، سردرد، درد عضلانی، افزایش تعریق صورت، احساس تعریق جبرانی و خارش زیربغل.

روش‌های مختلف دیگر برای درمان تعریق بیش از حد بدن عبارتند از:

  1. داروهای موضعی نظیر کلرید آلومینیوم
  2. روش های غیرجراحی نظیر iontophoresis
  3. تزریق بوتاکس (توکسین بوتولینوم)
  4. داروهای سیستمیک نظیر کلونیدین
  5. سمپاتکتومی به روش جراحی