لیفتینگ پوست با نخ | درمان افتادگی پوست

روند پیرشدن نسوج صورت که در حوالی ۳۰سالگی آغاز میشود باعث معکوس شدن مثلث زیبایی صورت میشود.

لیفتینگ پوست با نخ |جلوگیری از افتادگی و شلی پوست

لیفتینگ پوست با نخ قادر است یک لیفت مناسب برای آن گروه از افرادی که بنا به دلایل زیاد تمایلی به انجام عمل جراحی به سبک کلاسیک ندارند، فراهم می سازد. از این روش جهت کاهش چین و چروک صورت و بدن، کاهش قابل توجه خط خنده و ماریونیت، کاهش saggingهای فک، لیفت ابرو و گردن و حتی امروزه جهت لیفت واژن و بازوها هم استفاده می شود.

ادامه لیفتینگ پوست با نخ | Embedding and Tightening

 

لیفتینگ پوست با نخ

جوانسازی و پیشگیری از پیری با روش لیفتینگ پوست با نخ

روند پیرشدن نسوج صورت که در حوالی ۳۰سالگی آغاز میشود باعث معکوس شدن مثلث زیبایی صورت میشود.در نوجوانان تا سن ۲۵سالگی طرح شماتیک صورت به شکل مثلثی است که راس آن رو به پایین وقاعده رو به بالا میباشد که به علت پربودن نسج نرم گونه ها وساختمانهای استخوانی صورت ایجاد میشود.به مرورزمان در اثر نیروی جاذبه وضعیف شدن نسج نرم و استخوانها نسوج نرم به طرف پایین صورت کشیده شده و چین وچروک ظاهر میشود.

با از بین رفتن ساختمانهای حفاظتی پوست طرح شماتیک صورت به شکل مثلثی قرار میگیرد که قاعده آن رو به پایین و راس آن رو به بالا قرار دارد.بالا بردن نسج نرم آویزان شده با نخهای مخصوص جراحی میتواند این روند را معکوس کرده و به تعویق اندازد .این تکنیک با تهاجم اندک شروع شده و سریعا بهبود یافته ونیاز به استراحت طولانی در منزل ندارد.لیفتینگ با نخ بدون اینکه بیمار را با خطرات جراحی بزرگ مواجهه کند یا جوشگاه (اسکار قابل مشاهده)جا بگذارد باعث جوانتر به نظر رسیدن شخص میشود.

 انواع نخها (لیفتینگ پوست با نخ )

انواع نخها (لیفتینگ پوست با نخ )

این عمل با استفاده از نخهای مخصوص جراحی که روی سطح آن ضایعات خار مانند میباشد انجام میشود.این نخها با طول ،ضخامت و شکلهای مختلف به گونه ای طراحی شده اند که هم اثر بالابرنده (لیفتینگ)و هم اثر نوسازی کننده دارند.هنگامی که این نخها در نسج زیر جلد قرار داده میشوند خارهای آن در ساختمانهای عمقی پوست گیر افتاده و با ایجاد فیبروز(داربست حمایتی برای نسوج نرم زیرین ایجاد میکنند)،در نتیجه نسوج نرم بالا کشیده شده ودر محل خود باقی می مانند نتیجه ظاهری چهره جوانتر،شاداب تر وسرزنده تر میباشد که بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است.نخهای بالا برنده یالیفتینگ به طور کلی به دو دسته قابل جذب و غیر قابل جذب تقسیم میشوند.

قابلیت و نحوه اثر نخ و طول اثر آنها (لیفتینگ پوست با نخ )

معمولا نخهای قابل جذب ۱۲تا۱۵ماه در محل باقی مانده .اما اثر بالا برنده آنها به علت ایجاد واکنش فیبروزی که در اثر خارهای روی نخ القا میشود طولانی تر باقی می ماند.در بعضی از بیماران حتی ۵تا ۶ سال نتایج قابل مشاهده است.بهترین مورد برای انجام لیفتینگ با نخ زنان یا مردان ۳۰تا۶۰ساله هستندکه مایل به انجام جراحی بالا بردن صورت نیستند اما میخواهند جوانتر به نظر برسند.
موارد استفاده (لیفتینگ پوست با نخ )

ابروها ، گونه ها ، زاویه فک ، گردن وکل صورت با این روش قابل درمان میباشند امروزه لیفت واژن هم با استفاده از نخ انجام میشود.عمل بالا بردن با نخ سریع.ایمن و راحت برای بیمار میباشد.روی پوست برش داده نمیشود وپس از بی حسی موضعی با سوزن مخصوص وارد ساختمانهای عمقی پوست میشوند.هم خود نخ وهم فیبروز ایجاد شده در واکنش به آن، نسوج نرم زیرین را حمایت میکند نتایج فورا قابل مشاهده بوده وبا این روش میتوانید تا ۱۰سال جوانتر به نظر برسید بدون اینکه اسکاری روی پوست شما بماندو سریعا فعالیتهای روزانه را شروع خواهید کرد.

اما ظرف ۲تا۱۰ماه آینده بهتر هم خواهند شد.در مواردی که تا۶سال ماندگاری داشته گزارش شده است که البته شروع و دوام اثر بستگی به ویژگیهای پوست هر شخص هم دارد.اما در مواردی که سلامتی شخص ضعیف است ،نسوج صورت افتادگی دارد ،چروکهای بسیار عمیق وصورتهای بسیار لاغر یا بسیار چاق به لیفتینگ با نخ پاسخ نخواهند داد.

لیفتینگ پوست با نخ

مراقبتهای پس از عمل (لیفتینگ پوست با نخ )

تا ۳هفته پس از لیفتینگ با نخ بایستی فعالیتهای عضلات صورت کاهش داده شود.ورزش و ماساژ تا۱ ماه بعد ممنوع است.نکته:بالا بردن صورت با نخ را میتوان در ترکیب به عنوان مکمل سایر روشهای جوان سازی و زیبا سازی صورت به کار برد.مثلا میتوان در یک بیمار انتقال چربی ،نوسازی سطح پوست،تزریق ژل یا موادپر کننده .بوتاکس و…را با لیفتینگ با نخ تواما انجام داد.

نتیجه گیری (لیفتینگ پوست با نخ )

به طور خلاصه اگردر سن۳۰تا۶۰سالگی هستید ،به نتایج نسبی قانع هستید ودر جستجوی روشی که با تهاجم اندک بدون برش صورت و به طور ایمن جوانتر به نظر برسید،لیفتینگ با نخ گزینه ی عالی برای شما میباشد.

برای مطالعه مطالب مرتبط با این قسمت اینجا را کلیک کنید.